wpis testowy

wpis testowy

 

wpis testowy

 

wpis testowy

 

wpis testowy

wpis testowywpis testowywpis testowywpis testowywpis testowywpis testowywpis testowywpis testowywpis testowywpis testowywpis testowywpis testowywpis testowywpis testowywpis testowywpis testowywpis testowy

Sklep internetowy czy stacjonarny? Nowe wyzwania przed lokalnym biznesem

Firmy działające lokalnie korzystają często z opcji, jaką jest wybór odpowiedniego miejsca na siedzibę sklepu. A co ze sklepem internetowym, który funkcjonować będzie w sieci, czyli tam, gdzie „wszystko już jest”? To duże wyzwanie dla lokalnych firm, jeśli chcą się rozwijać i zaspokajać potrzeby klientów. Klientom natomiast nie zależy już tak bardzo na osobistym kontakcie ze sprzedawcą i obejrzeniu produktów w stacjonarnym sklepie przed zakupem, więc często wybierają sklep online. Ten dzięki bezpłatnej przesyłce, a często także bezpłatnym zwrotom jest świetną alternatywą zakupów tradycyjnych.

Sklep online jako dopełnienie stacjonarnego

Wybierając sprzedaż internetową można korzystać z wielu możliwości świata wirtualnego, w którym produkty dostępne są przez całą dobę, a wybrać, opłacić i odebrać przesyłkę można bez wychodzenia z domu. Również właściciele sklepów stacjonarnych nastawieni na rozwój mają swoje sklepy internetowe. Pozwala im to dotrzeć do większej liczby odbiorców nie tylko z okolicy.

Plusem posiadania jednocześnie sklepu stacjonarnego oraz sklepu internetowego jest również fakt, że zanim sklep online zostanie odpowiednio wypromowany i będzie miał stałych klientów na przykład dzięki pozycjonowaniu, to w stacjonarnym sklepie będą nadal generowane zyski, które później pochłonie promocja e-sklepu.

Załóż sklep internetowy i zarabiaj na efekcie skali

Efekt skali na przykładzie rozwoju sklepu internetowego pozwala dokładnie zaobserwować, na czym to zjawisko polega. Właściciel sklepu online poprzez zwiększenie rozmiarów działalności może zmniejszyć udział kosztów stałych w kosztach jednostkowych produktu, czyli im większa jest produkcja i sprzedaż, tym niższa może być cena danego produktu. Niższa cena prowadzi do większej sprzedaży, a w efekcie do wyższych zysków (duża liczba małych prowizji).

Rozbudowa sklepu online – łatwiej niż ze stacjonarnym

Zwiększona sprzedaż w sklepie online zależy głównie od dobrego wypromowania poszczególnych produktów oraz samego sklepu jako miejsca, gdzie klient dokona zakupów przez Internet. Dla właściciela sklepu internetowego oznacza to oczywiście większe zyski. W przypadku producentów są to środki, które można zainwestować w nowe technologie i automatyzację linii produkcyjnych.
Takie inwestycje sprawiają, że sprzedaż produktów we własnym sklepie internetowym przyciągnie klientów niższymi jednostkowymi kosztami sprzedaży. Prężnie działające sklepy online pozwalają właścicielom na:
  • zakup w hurtowniach dużych ilości materiałów, półfabrykatów i opakowań w niższych cenach, co wpływa też na obniżenie cen jednostkowych w sprzedaży online,
  • ujednolicenie kosztów pakowania oraz transportu przy mniejszych i większych ilościach sprzedawanych produktów,
  • przemyślane inwestowanie dochodów między innymi w zatrudnienie wykwalifikowanych pracowników do spraw zaopatrzenia oraz sprzedaży produktów.

Sklepy online, które chcą w pełni korzystać z efektu skali muszą mieć duży rynek zbytu na sprzedawany asortyment. Jest to warunek konieczny, często trudny do osiągnięcia przy konkurencji w postaci firm i koncernów zagranicznych. Profesjonalne pozycjonowanie sklepu online to dobry krok na drodze do stałego zwiększania sprzedaży.

Wartościowe możliwości online w sklepach internetowych, czyli co poza kupowaniem

Odpowiednio przygotowany i sprawnie funkcjonujący e-sklep to znacznie więcej niż gama produktów z możliwością zakupu online. Aby spełniał więcej wymogów potencjalnych użytkowników, należy zadbać również o inne wartościowe funkcje, które zatrzymają osoby odwiedzające oraz sprawią, że zakupy staną się przyjemniejsze. Myśląc zatem o sprawnym działaniu Twojego sklepu zwróć uwagę, czy jest wystarczająco udoskonalony.

Zadbaj o Klientów, którzy wybierają sklepy internetowe codziennie lub okazjonalnie

Twoja grupa docelowa to wszystkie osoby zainteresowane zakupem oferowanego przez sklep asortymentu. Po odwiedzeniu witryny przez wpisanie jej adresu do przeglądarki lub poprzez wyniki w wyszukiwarce Google, które pojawią się na określoną frazę, użytkownik liczy na szybkie poruszanie się wewnątrz e-sklepu, sprawny system wkładania produktów do koszka oraz szybkie zakończenie wszelkich transakcji, które zwieńczy jego wizytę.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów warto zwrócić uwagę, czy poza możliwością kupowania zapewniasz im także:

  • błyskawiczny kontakt i obsługę Klienta – infolinia oraz korespondencja mailowa działające zawsze aktywnie w podanych przez Ciebie godzinach. Niezbędne atuty konsultantów to:
    • wiedza o oferowanym asortymencie,
    • zaangażowanie w wykonywaną pracę,
    • pozytywne nastawienie wobec kontaktujących się osób,
  • opcję odbioru w siedzibie firmy – zwiększa to wiarygodność Twoją jako producenta/usługodawcy, a dodatkowo:
    • pozwala dokonać zakupu bez ponoszenia kosztów dostawy,
    • daje możliwość bezpośredniego kontaktu z Klientem
    • pozwala na miejscu omówić kwestie interesujące osobę kupującą,
  • możliwość spotkania w sklepie stacjonarnym – jeżeli Twoja firma to także sklep działający poza Internetem, możesz zapraszać do niego, aby:
    • uwiarygodnić swoją fizyczną obecność w danej branży,
    • odpowiedzieć na pytania Klientów, którzy preferują kontakt osobisty,
    • budować pozytywne relacje poprzez indywidualne spotkania,
  • system zakupów bez rejestracji – część transakcji w sklepach internetowych kończy się przed dokonaniem płatności i zostaje porzucony pełen koszyk, dlatego:
    • daj możliwość zakupu bez logowania się i rejestrowania,
    • zadbaj o opcję szybkich zakupów opartych o dane wpisane jednorazowo,
    • sprawdź, czy sklep wyposażony jest w odpowiednie zabezpieczenia takich transakcji.

Wartościową funkcją jest także newsletter, zwłaszcza dla stałych Klientów. Jeżeli wyrażają chęć otrzymywania najnowszych informacji oznaczać to może, że planują kolejne zakupy w Twoim sklepie internetowym. Zlecając zatem stworzenie e-sklepu pamiętaj o uwzględnieniu w uwagach tej  opcji oraz takie jej skonfigurowanie, aby wyświetlała użytkownikowi przedmioty faktycznie powiązane z jego ostatnimi zakupami.

Wirtualne spacery, czyli jak lokalna firma dba o wizerunek

Nowoczesne technologie wspomagające budowanie wizerunku firmy w Internecie to doskonały pomysł na dotarcie do nowych klientów. Przykładem jest wirtualny spacer, który odpowiednio przygotowany i działający prawidłowo zachęca do wizyt w realnym miejscu. Potęga wirtualnych spacerów została odkryta już także przez firmy lokalne i nie jest zarezerwowana jedynie dla firm o wielkim zasięgu.

Spacer wirtualny to nie luksus

Liczba usługodawców oferujących spacery wirtualne stale rośnie, dlatego ceny są znacznie bardziej konkurencyjne niż wtedy, gdy niewielkie lokalne firmy mogły mieć trudności z wygospodarowaniem odpowiednich środków. Obecnie w pełni profesjonalny wirtualny spacer mają na swojej stronie nawet małe firmy i lokale usługowe, ponieważ jest to inwestycja, która szybko się zwraca w liczbie zainteresowanych klientów.
Nie sposób przedstawić wszystkie powody decydujące o tym, jaką wartość stanowią wirtualne spacery oparte o panoramy 360 stopni. Spośród głównych mających znaczenie dla lokalnych firm wymienić można:
  • odpowiednią wizualizację miejsca – okoliczni klienci chętniej odwiedzą lokal lub punkt usługowy, w którym choćby wirtualnie mogli już przebywać,
  • przystępność dla osób przyjezdnych – dobre wyświetlanie spaceru wirtualnego na smartfonach sprawia, że wyniki z tą opcją mają większą wartość dla użytkowników Google,
  • oszczędność czasu – szanując własny czas można zlecić usługę profesjonalnemu fotografowi, a dla oszczędzenia czasu swojej grupy docelowej dać jej możliwość zapoznania się z lokalem bez wychodzenia z domu,
  • dostęp poprzez stronę i media społecznościowe – zamieszczenie wirtualnego spaceru na stronie www lub jako osobna zakładka Facebooka,
  • dostęp poprzez tradycyjne nośniki reklamy – nawet papierowa ulotka może kierować do panoram 360 stopni, jeśli na druku zostanie zamieszczony kod QR, który po sczytaniu urządzeniem mobilnym przekieruje do wirtualnego spaceru.

W dziedzinie spacerów wirtualnych nie zostało jeszcze powiedziane ostatnie słowo i pewnie długo to nie nastąpi, ponieważ rozwój technologii w rozumieniu ogólnym, a także tej dotyczącej fotografowania daje coraz więcej możliwości. Profesjonalna sesja zdjęciowa w pomieszczeniach firmy to dobra wizytówka Twojej działalności.

Ile powinno kosztować logo firmy? Zobacz za co płacisz

Logo stanowi główny element identyfikacji wizualnej firmy, dlatego jego tworzenie to często długotrwały proces bazujący na wielu wytycznych. O sile logo stanowi kreatywność projektanta, który potrafi w jednym obrazku i kilku literach pokazać potencjał firmy, jej mocne strony oraz świadomość własnej wartości w danej branży. Inwestycja w dobre logo to pieniądze, które będą pracować na wizerunek firmy.

Projekt logo i logotypu – szybki przegląd pojęć

Termin logo często jest używany jako uproszczone określenie zarówno logo, jak i logotypu. To błędna interpretacja, ponieważ różnica między nimi polega na tym, że:

  • logo obejmuje
  1. sygnet, czyli element graficzny oraz
  2. logotyp, czyli część przedstawiającą litery; jest to spójna całość; przykładem może być logo naszej firmy Gogler
  • logotyp przedstawia wyłącznie litery i może występować jako część logo lub samodzielnie, jako typografia; przykład logotypu reprezentuje wyszukiwarkę Google.

Proces tworzenia logo to skupienie się na tym, aby było one dobrze zaprojektowane i skutecznie przyciągało wzrok. Marki znane na rynku od lat są rozpoznawalne głównie poprzez logo, a to dobry wyznacznik dla nowych firm, lecz również dla tych, które chcą odświeżyć swój wizerunek w oczach klientów poprzez zmianę identyfikacji wizualnej.